Kieli, viestintä ja asiakaspalvelu

Suunnitteletko monikielistä viestintää, esitettä maahanmuuttajakohderyhmä mielessä tai muuta maahanmuuttajalle suunnattua materiaalia? Ohjaatko maahanmuuttajia kotoutumiskielen valinnassa? Mitä kannattaa ottaa huomioon asiakaspalvelussa, kun kohtaat maahanmuuttajan?

Kotouttaminen.fi-sivustolle kootaan tietoa siitä, mitä kannattaa ottaa huomioon, kun harkitset maahanmuuttajakohderyhmälle suunnattua ja erityisesti monikielistä materiaalia tai esim. ohjaat asiakasta kotoutumiskielen valinnassa. Osiossa esitellään myös työ- ja elinkeinoministeriön koordinoima Perustietoa Suomesta -opas, monikielinen Infopankki.fi-verkkopalvelu, suomen kielen kurssihaku finnishcourses.fi sekä annetaan vinkkejä selkokielen ja hyvän virkakielen käyttöön niin kirjallisesti kuin suullisesti.

Osion sisältöä täydennetään.